Uutinen julkaistu: 21.1.2019

Tutkimusworkshop tapahtumajärjestäjille 25.1.2019

Vuonna 2018 toteutettiin tapahtumatutkimukset kymmenestä Joensuun tapahtumasta, joissa selvitettiin tapahtumakävijöiden käyntikokemuksia sekä tapahtumien alueellisia talousvaikutuksia. Tutkittavat tapahtumat olivat Osuuskaupparock, Itä-Länsi, Motonet GP, Ilovaari, Popkatu, Ilosaarirock, Kansainväliset suurmarkkinat, Joen Yö, Unholy Winter Fest sekä Vaarojen Maraton.

Tutkimusworkshopissa käymme läpi tutkimustuloksia ja johtopäätöksiä Sponsor Insight Finlandin tutkimuspäällikkö Teemu Ratilaisen johdolla. Ratilainen avaa tämän hetken suomalaisen tapahtumamarkkinan kokonaiskuvaa kävijätutkimuksen näkövinkkelistä ja tilaisuuden työpajaosuudessa paneudumme siihen, kuinka tutkimustietoa voidaan jalostaa myynnin tueksi.

Yksi Elinvoimaa tapahtumista –hankkeen keskeisistä tehtävistä on testata ja vakiinnuttaa ketterä ja meidän tapahtumillemme sopiva tutkimustyökalupaketti. Tutkimustiedon hyödyntämisessä pääfokus suunnataan erityisesti kumppanuusmyyntiin. Workshopissa käydään läpi myös Kontiolahti Biathlonin uunituore kumppanuusmyyntiaineisto, joka pohjaa 2018 Maailmancupin kävijätutkimukseen.

Ilmoittaudu mukaan 23.1.2019 mennessä täällä: https://link.webropolsurveys.com/S/79E4C42CF177854D

Paikka: Joensuun Tiedepuisto (Länsikatu 15), kokoushuone Minerva (rakennus 4B, 1.krs)

Ajankohta: perjantai 25.1.2019 klo 13-16.30