Hankkeen tavoitteet

  • Luodaan uusia vuoropuhelun tapoja yritysten ja tapahtumien välille
  • Kehitetään tapahtumajärjestäjien liiketoimintaosaamista
  • Lisätään yritysten liiketoimintamahdollisuuksia tapahtumien yhteydessä
  • Aktivoidaan tapahtumajärjestäjien keskinäistä yhteistyötä
  • Edesautetaan uusien tuotanto- ja rahoitusinnovaatioiden syntymistä tapahtuma-alalle
  • Synnytetään uusia vetovoimaisia tapahtumakonsepteja tapahtumajärjestäjien ja yritysten keskinäisestä yhteistyöstä
  • Kasvatetaan tapahtumien asiakasmääriä ja liikevaihtoa
  • Vahvistetaan seudun imagoa laadukkaan tapahtumatarjonnan alueena
  • Lisätään alueelle suuntautuvaa matkailua sekä valtakunnallista ja kansainvälistä näkyvyyttä
  • Kehitetään tapahtumien vaikuttavuusarviointityökaluja

 

Hankkeen toimenpiteet

  • Tapahtumajärjestäjien ja yrityspäättäjien verkostoitumistilaisuudet (foorumit, seminaarit, koulutukset, työpajat, kumppanitilaisuudet, klinikat, treffit, illanvietot yms.) n. 10 kpl / vuosi
  • Markkinointi
    • yhteismarkkinointi (tapahtumien yhteismarkkinointikampanjoita 1-2 / vuosi)
    • tapahtumatuottajamarkkinointi (uusia suurtapahtumien saaminen Joensuun seudulle hankkeen aikana väh. 2 kpl)
    • hankeviestintä
  • Tutkimus (10 vuosittaisen tapahtuman aluetaloudellisten vaikutusten tutkimus 2018 ja 2019 + työkalut jatkoon)
  • Tuotantoyhteistyön kehittäminen tapahtumien välillä